суботу, 17 лютого 2018 р.

E-KTM


Довгоочікуваний проект рушив! Почався етап тестування і допрацювання недоліків.
Коротко по комплектації/характеристиках:
  • Ходова: KTM SX85 2008 року;
  • Мотор МК QS 205 50h v3 40*3T 106uH, 16.6mO (peak phase current 408A)
  • Контроллер Kelly KLS 8430s (300А)
  • Акумулятор 88v48,5ah 24s1p  (4.260kWh)  
  • Вага 93кг, 50/50 перед-зад
  • Максимальна швидкість (при співвідношенні 1:2,15) 75-80 км/год 
  • Система охолодження відсутня (пасивне охолодження)
Після прикатки і кількох вдалих тестових виїздів з програмуванням контроллера, можна сказати, що їде цей електромотоцикл дуже цікаво. Чудова динаміка, потужний і рівний крутний момент з нуля обертів, чутлива ручка газу з хорошим відкликом, непоганий показник максимальної швидкості, абсолютно однаковий розподіл ваги по осях (50/50). 




Мотор приємно здивував. Незважаючи на свій номінал 3000w, при обмотці 3Т отримуємо найнижчу індуктивність і опір - за рекомендацією виробника, піково можна подавати 408 ампер фазного струму.



Конкретно в моєму випадку, контроллер налаштований на 300А піково фазного струму і 200А батарейного при напрузі акумулятора 88.6v (повністю заряджений 100,5v) - це в рази більше номінальної потужності двигуна.


Тестування показали, що за умови коректного налаштування контроллера, не зважаючи на відсутність будь-якого активного охолодження, система не перегрівається навіть в режимі активного катання по рельєфному бездоріжжю. Перегріти звісно можна, наприклад, на затяжних підйомах по рихлому грунті, або в інших схожих обставинах, коли на максимальна (пікова) потужність подається довший час. Контроллер Kelly KLS 8430s 300А може віддавати 30 секунд, 100А довготривало. Якщо розуміти таку специфіку, і не "перекручувати" ручку газу в згаданих умовах, то потенціалу контроллера і мотора цілком вистачає для аматора. 



Щодо пробігу, в мене виходить приблизно 2-2,5 години активного ендуро на рельєфній місцевості (мається на увазі 2,5 години в русі, не враховуючи простою), без економії, до першого спрацювання BMS при навантаженнях 150А. Тоді залишається приблизно 25% заряду щоб доїхати до пункту призначення. Розхід при активному ендуро 60-80вт/км. В режимі міста, якщо їхати дуже акуратно в потоці, 35вт/км.  - на оффроудній гумі з тиском 1атм.



По факту 3/4 ємності акумулятора можна їхати "на повну", далі при пікових навантаженнях починає спрацьовувати BMS - відповідно відключеється контроллер і байк зупиняється. Насправді так можна спіймати неприємну ситуацію, наприклад на крутому підйомі, або на якомусь вильоті, коли треба піддати газу, щоб не клюнути носом. Тому при наближенні 3/4 ємності, треба мати це на увазі. Було б цікаво, якби система вміла плавно зменшувати пікову потужність, а не "вимикатися" в таких ситуаціях. Таку функцію, між іншим, має контроллер Adaptto, але, на жаль, він абсолютно безпорадний при таких навантаженнях.


Схоже на те, що на даний час неможливо зібрати легкий електро хардендуро мотоцикл (до 110кг), який міг би долати більше 150км на одному заряді, або 5-6 годин чистого катання по бездоріжжю у спортивному режимі. Для цього потрібно принаймні 8-10кВт/год. акумулятора, а це, по найоптимістичніших мірках, враховуючи доступні на ринку елементи - 45-50кг літія. Крім ваги, фізично, по габаритах було би непросто запакувати 10кВт/год. акумулятор в ендуро байк. Тому, доки не будуть доступні якісь нові елементи живлення,  для 150+км оффроуду доводиться дивитися в сторону мотоциклів з ДВЗ. Те що зараз можливо отримати від складеного електромотоцикла вагою до 110кг (середня вага заправленого бензинового хардендуро) - це 2-3 години, або 60-80км активного ендуро. Якщо не брати до уваги дальніх виїздів, то цього, в принципі, цілком достатньо.


Згодом додам більше фото і відео, розповім що довелося переробляти для установки електрообладнання, які виникали труднощі... детальніше опишу налаштування параметрів контроллера, які дозволяють отримувати весь потенціал потужності з "нуля" обертів і добитися бажаної роботи ручки газу. 








*** *** ***











Усі відео

8 коментарів:

  1. где заказывали мотор и контролер? если не секрет

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Привет у меня bravis есть вопросы по т.о.dimavasiliv4000@gmail.com интересно по общаться.

      Видалити
  2. dorij denj! ocenj krutoj projekt! ne mogu naiti takoj kontroler kak u vas KLS8430s.. vi ego toze v qsmotor kupili? mozet mozno ssilocku, ato ja nikak ne naidu

    ВідповістиВидалити
  3. Відповіді
    1. aj tak tam navernoe KLS8430H a ne KLS8430S kak u vas napisano... s indeksom S toljko KLS7230s estj samij moshnij

      Видалити
  4. Мені екросс зараз збирають такий конфіг тільки батка на 24s 60ah.. Теж думав про раму від 85, але все ж таки зупинився на екросс мид. Бо мотік виходить суттево легший. Є питання про налаштування контролера шоб з 0 їхав.. Можеш туй написати шо міняти?. З повагою Влад

    ВідповістиВидалити